نوجوان امروز؛ از بحران هویت تا خلاقیت

 نوجوان امروز؛ از بحران هویت تا خلاقیت

جمعی از متخصصان و صاحبنظران حوزه نوجوان در اولین نشست از سلسله نشستهای تخصصی «نوجوان نوجوی امروز» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان هشتم آبان ماه ۴۰۲ در سالن کوثر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، به بیان دیدگاه‌ها و تجربه‌های خود در خصوص راه‌های افزایش و پرورش خلاقیت در نوجوانان پرداختند.

در مقدمه ی اولین نشست، محمدرضا رهبری، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان هدف از این نشستها را تولید محتوای کاربردی برای والدین، مربیان، معلمان، مدیران و کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم با نوجوانان سر و کار دارند، اظهار نموده و به ضرورت مساله ی اختلاف نسل و تفاوت نسل ها اشاره کردند. ایشان در ادامه یادآور شدند که: جهاددانشگاهی بعنوان واسط بین نهادهای علمی و جامعه، تلاش کرده است تا مقدمات تشکیل چنین فضایی را فراهم کند. و امیدوار هستند تا برآیند آن رسیدن به راهکارهایی برای ارتباط با نوجوانان باشد.

نقش خلاقیت در حل بحران هویت

در شروع نشست، الهه خاشعی، مربی خلاقیت در حوزه کودک و نوجوان مدل آرجی، در خصوص تحولات دوران نوجوانی و خلاقیت گفت: نوجوانی یکی از مراحل رشد و مهم‌ترین آنهاست. مرحله نوجوانی، گذار از کودکی به بزرگسالی را دربرمی‌گیرد و سنین ۱۰ تا ۱۹ یا ۱۳ تا ۱۸ سال را شامل می‌شود. در این دوران به‌دلیل تغییر سریع مسیرهای عصبی در مغز، نوجوان دچار بحران هویت….

سخنرانان بعدی، سعید محسنی، نویسنده و مدرس دانشگاه و دو نفر از مدیران مراکز آموزشی و سپس سیدمحمد رجایی‌رامشه، دکترای مهندسی ذهن و بنیان‌گذار مدل فکری RJ به طرح دیدگاه خود در زمینه خلاقیت پرداخت…

شرح کامل این نشست را در لینک زیر دنبال کنید👇
🔗 https://iqna.ir/00HX8s

به کانال خبرگزاری ایکنای اصفهان بپیوندید:
https://eitaa.com/iqnaisfahan

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا