مهارت فکری- تاثیرات ن.ت

از تاثیرات دوره های مهارت فکری مدل RJ

سلام و عرض ادب

از تغییراتم این رو بگم که:

من آدم کمال گرایی بودم و این کمال گرایی با خودش صفتهای بدی رو به دنبال داشت. مثلا اینکه همیشه فکر من مشغول این بود که چطور بهتر باشم و فقط فکرم رو مشغول می‌کرد و خستگی جسمی بدنبال داشت.دیگه چیز بد دیگه ای هم که داشت این بود که همه چیز کامل و بی نقص باید برای من میبود و حتی نمیتونسم کاری که برام مهم بود رو شروع کنم، چون همه شرایط اول باید ایده آل می بود و … . خب همونطور که میدونید خصوصیت خودرای و مغرور بودن رو بهمراه داشت و دیگران برام خیلی مهم نبودن.

چطوری با مهارت فکری مدل آر جی آشنا شدم؟!

خلاصه سرتونو درد نیارم. یکروز مامان بنده بدلیل اینکه بچه هاش خیلی براش مهم بودن و هستن و بخاطر همین راجع به کلاس های مختلف تحقیق میکنه، با این کلاسا آشنا شد. منو متقاعد کرد که وارد این کلاسا بشم. اولش میگفتم اینم مثل کلاسا دیگه هیچ تغییری ایجاد نمیکنه. ولی رفتم و فهمیدم اشتباه میکنم و الان میتونم بگم خیلی عوض شدم.
اول از همه دیگه اصلا فکرم همه جا نیست و متمرکز در زمان حال است. اینکه الان میتونم با برنامه ریزی به اهدافم برسم و خودم رو با شرایط پیش آمده ی غیر منتظره به بهترین شکل مچ کنم و بتونم مدیریتش کنم. تا حدودی سرم کلاه نره و… . اینارو در مهندسی ذهن ۱و۲ یاد گرفتم.

مهارتی که زندگیم رو شیرین تر کرد

و اما در ترم ارتباطات به این مهارت رسیدم که اینکه همه آدم ها حریمی دارند. اینکه دیگران چه رفتار و افکاری دارند و چیکار می‌کنند اصلا مهم نیست. مهم اینه که تو چیکار میکنی و چطور میتونی ارتباطات رو مدیریت کنی و بسازی.

البته راه های موثر برای بهتر شدن رابطم با همسرم را با مهارت های فکری که پیدا کردم تونستم بکار بگیرم و خییییلی رابطه ام با همسرم خوب شد. فک کنم مواردی رو جا انداخته باشم.
اما واقعا از استاد محمد رجایی بنیان گذار مهندسی ذهن ممنونم.

اسکرول به بالا