اندیش ورز دوره مهارتهای فکری مدل آر جی

مهارتهای زندگی
چه بهتر که ازینجا شروع کنیم، چه اسم با مسمائی برای مدل آرجی
البته بهتره بگم کلمه ی بهتری پیدا نمیشه برای مهارتهاییکه در آرجی می تونیم کسب کنیم.
بگذریم از مقدمه شاید بهتر باشه با مثال بنویسیم. یا چاره ای نباشه جز این برای درک بهتر.
امیدوارم این مطلب بتونه به کسانیکه میخوانند کمک کنه تا بخوبی نیازشان را تشخیص بدهند و اگر می خواهند برای برطرف کردنشان اقدام کنند، راه درستی و بهترین راه رو پیدا کنند.
ماجرای خیلی از ما ازینجا شروع شده که درحال دست و پنجه نرم کردن با یک مشکل بزرگ بوده ایم یا خیلی اتفاقی و از سر تفریح و صرفا علاقمندی به بروز بودن بودن با دوره های مهارت زندگی آرجی آشنا شدیم.
اوناییکه برای حل بحران و گذرون راحت آن دوران آمده اند، بعد از مدتی به آرامش رسیدن و راه رشد رو در پیش گرفتن؛ امااا دسته ی دوم گاه با تغییراتی روبرو شدن که وقتی مسائلشون که اصلا بهش فکر نمیکردن، حل شده با ذوق و شوق فراوان انگیزه ی ادامه دادن دوره ها رو داشتن.
و تازهههه چشیدن مزه ی خیلی چیزارو…
مثلا اینکه چق…..در وقتی موقع رفتن از خونه استرس چک کردن چندبار کلید گاز و قفل در رو نداری و انجام نمیدی، یااااا … وقتییییی یکبار که دزدگیر ماشین رو زدی دیگه برنمیگردی چک کنی، چقدر زندگی راحت تره!
خانماییکه همیشه برای چیدن ظرفها توی ظرفشویی مشکل دارن، حالا دیگه مرتب میچینن تلفات هم نمیدن، از نظر فکری هم راحتن و هیچ فکری بابتش ندارن.
یادمه یکی از دوستام که برای رفع مشکل پسر ۶ سالشون با همسرشون مراجعه کردن، بعد از گذروندن دوره ی مقدماتی ۱ و۲ خیلی ازینکه کیفیت زندگی دونفرشون بعد از ده سال که بدون مشکل زندگی کرده بودن، رفته بود بالا صحبت میکردن و خوشحال بودن. حالا با کلی انگیزه و خیلی راحت تر ادامه ی زندگی رو میگذرونن و آمادگی دارن که دوره ی تربیت فرزند رو که بخاطرش دوره های مقدماتی مهارتهای زندگی رو گذروندن رو طی می کنند.
و خیلی خوب میدونن که حالا تواناییشو پیدا کردن که تمرینهای کسب مهارت ارتباط با فرزند رو درک و عملیاتی کنند.
حالا که خودشون تغییر رو لمس کردن و ارتباط شون با همسرشون زیباتر از قبل شده و مهارت زندگی کردن رو آموختن، حتی فقط به اندازه ی یک بخش کوچک از کل دوره های مهارتهای زندگی میدونن که به دریایی وصل شده اند که هر روز قرار هست معجزه ای جدید ببینند.
اینجاست که هرکسی سعی میکنه یجوری به دیگران بگه. امااا معمولا خیلی موفق نیست! چراکه هرکسی تا خودش انجام نده و بهش نرسه عمقشو درک نمیکنه. منتهااا تمام کسانیکه بدنبال رفع مشکلاتشون هستن یا پیشرفت در زندگیشون یا حتی بالابردن اطلاعات…، کافیه فقط با آرجی و روشش آشنا بشن، اونها مطمئن هستن که راه رو درست اومدن☺️میدونن که اینجا همانجایی هست که مدتها شاید سالها دنبالش بودن. نیاز داشتن و کسی نبوده که برطرفش کنه. یا به هر دری زدن، انواع مشاور و کلاس و دوره رفتن بی فایده بوده.
یچیزیکه از خیلی از کسانیکه آرجی رو گذروندن شنیدم این بوده که ایکاش زودتر با RJ آشنا می شدیم.
یا کسانیکه هم دوره مون بودن رها کردن و بعد از مدتی برگشتن که…. میگن کاش ادامه داده بودیم، بعد متوجه شدیم اثراتش رو.
حالا قدرشو میدونیم. بعد میان دیگه نمیرن!
بگذریم از شوخی.
برگردیم یکمی از موضوع مهارتهای زندگی بیشتر صحبت کنیم. که چه چیزهایی هستن؟
آرجی چجوری همه رو پوشش میده؟
من میتونم تا الان بگم…مهارت زندگی شامل…کنترل و مدیریت فکر و ذهن، داشتن خلاقیت، مهارتهای ارتباطی با افراد مختلف جامعه تا فامیل و خانواده و فرزند و پدر مادر، خود تربیت فرزند، مهارتهای مطالعه، کسب و کار، تحصیل…، مهارت حل مساله، و مدیریت انتخاب هامون و تصمیم گیری ها و…. خیلی چیزای دیگه هست.
شاید بدنباشه به چیزایی که توی کسب این مهارتها مزاحمت ایجاد میکنن هم بپردازیم. شما چی میگید؟ می تونید چند مورد بگید؟
امان از بی حواسی و یادم رفت و فراموشی.
امان از بی دقتیهاییکه گاه سرمونو بر باد میدن!
کاش تمرکز داشتم، مدام فکرای مختلف میاد به ذهنم. ای وای کارام موند.
من عجب آدم ساده ای هستم، چطور متوجه این موضوع نشدم…
براحتی سرم کلاه رفت😢
خیلی وقتا یچیزی رو دیدم سیصد بار، اصلا نه همین الان جلوی چشمم بوده هاااا ولی نمیبینمش
همیشه ی خدا جای وسایلمو گم میکنم، چه کسی برداشتهههه؟!!!
چرااا چرا هرچی فکر میکنم چهره فلانی نمیاد به ذهنم.
صبر کن،صبر کن! نوک زبونمه ها…
من همیشه استرس دارم و نمیدونم برای چی…
چقدر تحمل دیگران برایم سخت شده هیچ کس مرا نمیفهمد!
کسی به حرف من گوش نمیدهد
دیگران با حرفهایشان با رفتارشان مرا …

اسکرول به بالا